Анатоль Петрицький. Театральні строї та декорації зі збірки Музею театрального, музичного та кіномистецтва України. Альбом. Упорядники: Тарас Лозинський, Тетяна Руденко. — Київ-Львів, 2012: Музей театрального, музичного та кіномистецтва України, Інститут колекціонерства українських мистецьких пам’яток при НТШ. — 342 с.
Петрицький Анатолій Галактіонович (1895-1964) — визначний український художник-авангардист, сценограф-новатор, яскравий та самобутній живописець та портретист. Його творчий шлях нероздільно пов’язаний із бурхливим розвитком національної культури та українізацією 1920-х рр.
Митець працював головним художником у новостворених в 1920 рр. театрах — Молодому, Першому державному ім. Т. Шевченка, державних операх Одеси, Харкова, Києва. Він зробив колосальний внесок у розвиток української сценографії, піднісши її на якісно новий, модерний рівень розвитку. “Значення творчості Петрицького в тому, що він у своїх творах органічно поєднував традиційну українську культуру із сучасністю. Це єднання робить його праці визначним мистецьким явищем. У 1920 рр. його особливо цікавили комбінації і дисонанси у в декораціях та костюмах. Він виготовляв вправні колажі з різних матеріалів: сріблястий папір на набивній бавовні, геометричні мотиви на барвистому тлі тощо. Можливо, у цій дивній невідповідності й ховається справжній дух українського авангарду, одночасно професійний та примітивістський, конструктивістський та монументальний”.
Крім всесвітньовідомих ескізів костюмів, таких як Кат, Калаф (“Турандот”, 1928), Європейці (“Червоний мак”, 1927), більша частина ескізів друкується вперше. В альбомі також представлені фото, що ілюструють життєвий шлях художника, сцени з вистав, оформлених автором.
Альбом презентує найбільшу збірку творів митця, що належать Музею театрального, музичного та кіномистецтва України, які створені у 1915-1960 рр.
Тетяна Руденко